You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 5 Next »

V praktickej časti cvičenia si precvičíme 

  • písanie kódu 
  • kompiláciu
  • algoritmizácia s Karolom

Úloha 1: KARLOV SVET

Na obrázku vpravo je zobrazený Karlov svet. Karol je ten zobáčik ">" na pozícii (1,1). Svet je definovaný v súbore s príponou .kw. V tomto prípade to je empty.kw. V hornej časti sú zobrazené informácie ohľadom pozície, natočenia na svetovú stranu (EAST → NORTH → WEST → SUTH), počte značiek v batohu a počte značiek na aktuálnej pozícii. 

Úloha 1.1: Stiahnite svet a nakopírujte ho do vopred vytvoreného priečinka CV2.

Súbor môžete stiahnúť do vlastného PC a následne ho prekopírovať pomocou Moba X-term

Úloha 1.2: Napíšte zdrojový kód s názvom empty.c a skompilujte ho pomocou nástroja gcc s nasledovnými prepínačmi: -Werror -Wall -lkarel -lcurses . Výstupný súbor nech sa volá EMPTY

  • turn_on("svet.kw") - zapne Karola, je to robot ...
  • turn_off() - vypne Karola

Úloha 1.3: Spustite program 

$ ./EMPTY


Úloha 2: PRVÝ ALGORITMUS

inf. Ak Karol počas svojej chôdze nabúra do steny alebo prekážky, program skončí neúspešne ...


Úloha 2.1: Prinúťte Karola prejsť na koniec prvého riadka. Karol bude nakoniec stáť na pozícii (1,8)

  • step() - jeden krok dopredu

Úloha 2.2: Prinúťte Karola prejsť okolo celého sveta tak aby nakoniec skončil tam kde začal (1, 1)

  • turn_left() - otočenie o 90° vľavo
  • front_is_clear() - ak pred Karolom nie je stena tak vráti logickú hodnotu 1 ak tam stena je vráti logickú 0

Úloha 2.3: Vypracujte úlohy zverejnené tu: https://kurzy.kpi.fei.tuke.sk/zap/labs/02.html

  • môžete používať aj nástroj make


  • No labels