Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

Dobrovoľná semestrálna práca: max 15b

Termín odovzdania: koniec 11-tého týždňa. ( posunutý deadline do konca 12. t.)

Zadania budú zverejnené najneskôr v piatom týždni semestra. Hodnotiť sa budú tieto stránky riešenia:

-        funkčnosť a optimálnosť kódu,

-        prepracovanosť grafického používateľského rozhrania,

-        vypracovaný text s analýzou a teoretickým rozborom zadaného problému a jeho riešenia,

-        obhajoba projektu

-        Študenti, ktorí majú záujem o semestrálnu prácu sa prihlásia emailom.

-        Nulová tolerancia k podvodom a plagiátom! - Plagiát a pokus o podvod sa považuje za závažné porušenie etického kódexu a je možné odstúpenie skutku na posúdenie disciplinárnou komisiou FEI-TUKE! 


Priradenie zadania skupine:

1.Skupina
p.čMenoPriezviskoID Zadania
1Maksym M.1
2MátéV.6
3


4


5


6


7


8


9


Pokyny pre odovzdanie

Projekt odovzdáte v nasledovnej podobe: 

  • Všetky súbory budú uložené v archíve ZIP! (nie RAR, TAR, GZ a pod.) Tento zašlete na email: ondrej.kovac@tuke.sk s predmetom UDM - Semestrálny projekt!
  • Riešenie bude obsahovať jeden súbor GUI s príponou .fig a toľko .m súborov koľko je potrebných pre beh programu. 
  • V prípade riešenia s Arduinom sa odovzdáva aj .ino súbor.
  • V GUI bude pole, v ktorom budú zreteľne uvedené tieto údaje:
    • meno priezvisko riešiteľa,
    • fakulta, univerzita,
    • akademický rok,
    • meno prednášajúceho predmetu.
  • Tieto údaje budú aj v hlavičke .m súborov. 



Šablóny

Šablóna pre písanie BC/DP na FEI TU


Znenie zadaní

IDZnenie zadania
1

Kalkulačka

Vytvorte kalkulačku podobnú štandardnej kalkulačke implementovanej v MS Windows (GUI). Jednotlivé zadané operácie a hodnoty sa budú zobrazovať v textovom poli  a vykonajú sa až po stlačení tlačidla „=“. V prípade chyby sa do textového poľa sa zobrazí  „error“. Zároveň bude možné tlačidlom "história zobraziť históriu úspešných zadaní a výsledkov.

2

FPlotter

Vytvorte GUI rozhranie pre zadávanie definície funkcie v textovej forme. Limity
osí x a y sa budú zadávať pomocou editovateľných textových polí. Po stlačení tlačidla VYKRESLIŤ sa zadaná funkcia vykreslí do grafu samostatného okna figure. V prípade chyby sa v poli pre zadávanie funkcie  vypíše chybová hláška „error“. Parametre zobrazenia grafu sa budú nastavovať pomocou „checkbox-ov“. (legenda (on/off), podržanie zobrazenia(on/off), mriežka(on/off) a pod....)  Grafický výstup je bude možné exportovať do niektorého zo štandardných obrazových formátov. 

3

AudioF-Spectrum 

Vytvorte funkciu, ktorá zaznamená zvukový záznam z niektorého zvukového vstupu a zároveň vykoná spektrálnu analýzu meraného signálu. Vstupný parameter funkcie bude ID záznamového zariadenia, dĺžka trvania záznamu, bitová hĺbka a frekvencia vzorkovania. Výstupným parametrom bude zvukový záznam uložený vo vektore typu double a modulové spektrum. Nastavenie jednotlivých parametrov bude vykonané pomocou GUI. V tomto GUI bude tiež možné zobraziť priebehy v časovej a frekvenčnéj oblasti a tiež vyhotovený záznam prehrávať, vystrihnúť z neho ľubovoľnú časť a uložiť ju vo formáte waw.

4

Osciloskop

Za pomoci Arduina komunikujúceho prostredníctvom sériovej linky vytvorte primitívny osciloskop. Tento by mal merať priebeh vstupného signálu privedeného na analógový port Arduina. Oneskorenie má byť čo najmenšie. Tento osciloskop by mal byť aspoň 2-kanálový  (nemusia pracovať súčasne). Rozhranie ovládania bude implementované prostredníctvom GUI v Matlabe. Hlavné nastavovacie prvky (časová základňa, rozsah, offset .... (Naštudovať problematiku)). Riadiace príkazy (kanál, vzorkovacia  frekvenciou a pod.) budú Arduinu zasielané tiež prostredníctvom sériovej linky. 

5

Frekvenčný analyzátor

Za pomoci Arduina komunikujúceho prostredníctvom sériovej linky vytvorte primitívny spektrálny analyzátor. Tento by mal merať  spektrum vstupného signálu privedeného na analógový port Arduina. Oneskorenie má byť čo najmenšie (Časové okno musí byť zvolené rozumne). Rozhranie ovládania bude implementované prostredníctvom GUI. Pre jednoduchosť využite rýchlu Fourierovu transformáciu. Riadiace príkazy budú Arduinu zasielané tiež prostredníctvom sériovej linky. (Pozor na aliasing ! – zistiť obmedzenia riešenia).

6

ImageProcessing

Vytvorte GUI aplikáciu pomocou, ktorej bude možné vyhotoviť snímku z webkamery. Takto vytvorenú snímku bude možné priamo v GUI programu upravovať (orezať – pomocou výberu regiónu myšou, rotovať, prevádzať z RGB na odtiene sivej, meniť rozlíšenie, ukladať v niekoľkých štandardných obrazových štandardoch, filtrovať od šumu)  

7

Modulácie

Vytvorte program s GUI pre simuláciu rôznych modulácii (FM, PM, AM) Parametre modulácie bude možné nastaviť tiež (hĺbka modulácie, frekvenčný zdvih a pod.) Program umožní zobraziť moduláciu pre ľubovoľný signál (pílovitý, pravouhlý, sin, cos, trojuholníkový a vlastný). Tiež bude umožňovať meniť parametre vstupného signálu (frekvencia v Hz, Amplitúda) Okrem modulovaného signálu sa bude zobrazovať aj spektrum signálu.

8

Osobný peňažný denník

Vytvorte GUI aplikáciu pre vedenie osobného peňažného denníka. Dáta budú uložené v súbore, ktorého obsah bude šifrovaný niektorou z jednoduchých šifier a prečítať ho bude možné len po správnom zadaní kódu pri načítaní aplikácie. Aplikácia bude umožňovať viesť príjmy a výdaje k dátumu kedy boli uskutočnené a tiež  to o aký príjem resp. výdaj šlo. Aplikácia bude umožňovať grafické zobrazenie finančného vývoja pre dané obdobie ( od 1 mesiaca až po 12 mesiacov). Stačí ak bude denník pracovať iba s jedným účtom resp. hotovosťou. Výpis pre dané obdobie bude možné tiež exportovať ako tabuľku do .txt súboru. 

9

Multimeter

Za pomoci Arduina komunikujúceho prostredníctvom sériovej linky vytvorte primitívny multimeter. Tento by mal merať elektrický odpor a elektrické napätie na analógovom porte Arduina. Oneskorenie má byť čo najmenšie. Rozhranie ovládania bude implementované prostredníctvom GUI. GUI bude obsahovať, aktuálne nameranú hodnotu, graf nameraných hodnôt, zmenu rozsahov (referenčné napätie - naštudovať arduino), uloženie priebehov do txt súboru. Riadiace príkazy budú Arduinu zasielané tiež prostredníctvom sériovej linky.