Vypočítajte a znázornite trojrozmerný vizuálny objekt rovnomerného ihlanu v rovine snímky pomocou perspektívnej projekcie ak:
a.) Os objektu leží v osi snímania
b.) Os objektu je posunutá v horizontálnom v horizontálnom aj vertikálnom smere
Predpokladajte, že snímka má raster 16x16 op, vzdialenosť kamery od scény je 15 op, a ohnisková vzdialenosť pre horizontálny i vertikálny smer rovná 10.
Obr.
Matlab skript
View file | ||||
---|---|---|---|---|
|
1 Umiestnenie rovnomerného ihlanu v rovine 3D vizuálnej scény pre úlohu a)
Obr. 2 Umiestnenie rovnomerného ihlanu v rovine 3D vizuálnej scény pre úlohu b)
Obr. 3 Perspektívna projekcia pre príklad a)
Obr. 4 Perspektívna projekcia pre príklad b)
Domáca úloha
1. Vypočítajte súradnice bodov v rovine snímky pre ortografickú projekciu.
2. Vyšetrite vplyv parametrov kamery ako aj vzdialenosti kamery od scény na perspektívne zobrazenie modelu rovnomerného ihlanu, ktorého os leží v osi snímania, do roviny snímky a výsledky načrtnite. Uvažujte tieto prípady:
a) fx = fy = 10 , d = 10
b) fx = 5, fy = 10 , d = 15
c) fx = 10, fy = 5 , d = 15
3. Vypočítajte a znázornite trojrozmerný vizuálny objekt v rovine snímky s rozmerom rastra 16x16 op pomocou perspektívnej projekcie (parametre kamery: d = 8, fx = fy = 10) ak vrcholy objektu majú súradnice: