Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

V praktickej časti cvičenia si precvičíme 

  • písanie kódu 
  • kompiláciu
  • algoritmizácia s Karolom

Úloha 1: KARLOV SVET

Na obrázku vpravo je zobrazený Karlov svet. Karol je ten zobáčik ">" na pozícii (1,1). Svet je definovaný v súbore s príponou .kw. V tomto prípade to je empty.kw.

Úloha 1.1: Stiahnite svet a nakopírujte ho do vopred vytvoreného priečinka CV2.

Na stiahnutie je možné použiť príkaz wget alebo môžete súbor

Súbor môžete stiahnúť do vlastného PC a následne ho prekopírovať pomocou Moba X-term

Úloha 1.2: Napíšte zdrojový kód s názvom empty.c a skompilujte ho pomocou nástroja gcc s nasledovnými prepínačmi: -Werror -Wall -lkarel -lcurses . Výstupný súbor nech sa volá EMPTY

Image Added

Úloha 1.3: Spustite program 

Code Block
$ ./EMPTY


Image Modified


Úloha 2: PRVÝ ALGORITMUS

Úloha 2.1: Prinúťte Karola prejsť na koniec prvého riadka. Karol bude nakoniec stáť na pozícii (1,8)

Úloha 2.2: Prinúťte Karola prejsť okolo celého sveta tak aby nakoniec skončil tam kde začal (1, 1)

  • step() - jeden krok dopredu 
  • turn_left() - otočenie o 90° vľavo
  • front_is_clear() - ak pred Karolom nie je stena tak vráti logickú hodnotu 1 ak tam stena je vráti logickú 0

Úloha 2.3: Vypracujte úlohy zverejnené tu: https://kurzy.kpi.fei.tuke.sk/zap/labs/02.html

  • môžete používať aj nástroj make